9 april, 2012

Hejsan! :D
Haha jag får riktigt dåligt samvete när jag ser hur mycket alva har uppdaterat och de verkar som jag typ ha gått och dött eller någonting? men jag skyller det på pollen! allt är pollenets fel! Jag har inte gjort mycket annat än sovit hela lovet och då har det inte varit så mycket att skriva om heller... men nu jäklar! :D
Idag steg jag upp runt 11 och gjorde mig och Jallus klara för att möta Alva och Play me och gå till ridhuset! :D
Där red vi först runt och tränade olika saker, det var riktigt kul att rida med någon annan också eftersom jag oftast tränar själv :)
Jag gjorde lite tölt övningar och jag har fått en riktig tölthäst! Pias kurser är verkligen grymma! hon borde lägga in *töltgaranti* som reklam för sina kurser för jessus vilken skillnad det är!
Förut kunde jag knappt få tölt, och den tölten jag fick var i en hög (och hemsk) form, den var stel och han lade sig på bettet och for sen över i trav. Nu kunde jag ha nästan lösa tyglar och han bara töltade på!! och när han gick över i trav bara spände jag magen och satte emot på samma gång som jag skänklade och då kände jag hur han typ stanna till och bytte till tölt! det var helt otroligt! Svårt att förklara känslan men den var grym! :D
Men fina,fina häst!! :D<3
Sen hoppade vi lite också och det tyckte Jalle var roligt :)
Efter det tänkte vi bara ta en kort väg i skogen men det vart en rätt lång ridväg i stället, det var ju det bästa ridvädret i år typ! :D
Efter ett tag bytte vi hästar (skriver mer om det i ett annat inlägg) och det var lika roligt som alltid att rida Play me, alltså oslagbart! ;D
Efter ridturen var Jalle riktigt, riktigt svettig! Han var helt skummig på bringan och till och med på ögonlocken! xD Så när vi kom till stallet ställde jag ut han på backen med en hink och en tvättsvamp och ringde till Manda så fick hon komma och hjälpa mig att tvätta honom :)
Efter det  fick han stå och äta och torka en stund innan vi ledde honom och Lelle till en annan hage de gillar riktigt mycket, (deras sommarbete) där det finns rätt mycket men väldigt näringsfattigt gräs de kan gå och äta just nu och framför allt finns det riktigt mycket rum för dem att sträcka ut! Så vi ledde dit dem och Jalle började som vanligt sparka bak ut och springa när vi släppte dem och sparkade lera i ansiktet på mig... tack för den då! x')
Sen måsta vi köra dit vatten och bara det är ju en historia för sig xD
Men herregud vad mycket lättare allt går när man är 2! :D
Tack manda! :)<3
Men nu känner man att våren verkligen är på kommande, underbart!
en nos tillhörande världens allra finaste ponny! :)<3

Kommentarer
Postat av: Bismillah <3

Fin blogg:) ska vi följa varandra på bloglovin?:)

2012-04-11 @ 12:47:14
URL: http://quraninswedish.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0