(Hard) core

Hejsan! :)
Idag var jag och mamma med några andra från Midgård på en form av introduktionskurs till Tom-Stefan Vitting!
Tror aldrig jag har varit på en bättre kurs helt seriöst! Nu känner jag mig som en helt ny människa! :D
Vi började med att kolla hur rörliga vi var och hur våra muskler faktiskt arbetade mot varandra.
Sedan gjorde vi lite andra övningar och det visade sig att jag var riktigt, riktigt stel i bäckenet och att hjärnan inte kopplade till den starkaste musklen vi har till användning i vår kropp, den stora magmuskeln!
Jag fick vara "testkanin" flera gånger eftersom jag fick sådana himla reaktioner när han tryckte på olika punkter! xD
Det kändes som jag fick stötar djupt inne i kroppen och att det kom jätte snabba reflexer till muskler i kroppen jag inte ens visste att jag hade! xD
Han sade också att han hade tränat folk i världsmästarnivå, som hade haft fel på sina bäcken och blivit helt förstörda när de fick höra att deras nervsystem inte fungerade "MEN VADÅ HUR HAR JAG BLIVIT _VÄRLDSMÄSTARE_ DÅ?!" men det är helt enkelt väldigt vanligt!
Och det är muskler vi lär oss använda från födseln men glömmer bort så fort vi blir lite äldre!
Ni känns hela jag helt annorlunda!
För det första känns det som att jag har tre delar på kroppen!
Överkroppen
Mellankroppen (alltså bäckenet)
Underkroppen
Bäckenet har liksom kopplats dit och min hjärna är medveten om det! :D
När jag går känner jag mig som en gungande båt för det har blivit helt avslappnat i ryggen! xD
Förut gick jag riktigt stelt, har folk sagt nu i efterhand :O
Så att boka in er på ett pass med honom är något jag starkt rekomenderar!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Gilla!!!! :D

2012-04-15 @ 17:48:25
Postat av: Carro - Sv

Yeeah!! :D

2012-04-16 @ 09:26:01
URL: http://sundshesttjejer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0