Play Me 18.4.2012

Kom till stallet vid halv 12 tiden. Alla hästar stod inne förutom Play Me & Celinda eftersom dom går på lösdrift. Va ganska härligt att komma dit å när jag skulle gå efter Playan så stod hon å vänta på mig :') Hon fick lite havre som jag hade med som muta till henne ;) å Celinda fick även :) Celinda fick hamna in i en box för kunna inte lämna henne ensam för då skulle jag ha haft en lös vilsen häst :p
Stod å rykta Play Me lääääänge!! Hon stod för de mesta och halvsov i gången ^^ Fixa henne klar, red iväg till ''banan''... satt på inspänningarna där och börja rida fram henne. Hon var jättefin och lätt i munen! Sen när jag skulle börja trava så gick de riktigt bra å vänster men sen i högervarv så hängde hon på innertygel... skata av till skritt å gjorde mycket volter utan innerskänkel så att hon bara skulle lyssna på tygeln. Trava sen igen och då var hon iaf lite mjukare! Lät henne skitta ca 10 min på lång tygel å så skulle jag trava utan stigbyglar :p och jaaa... de gick väl okeej! ^^ De kändes iaf inte som om jag var en gummiboll på henne! :) Skritta en stund igen... sen var de dax för galoppen :P Vänster galopp gick skitbra!! Hon höll bra galopp å inget sken heller :D å hon höll volten bra med!!! Sen skulle jag prova höger å om jag ska va ärlig trodde jag inte att de inte alls skulle gå!! Trava gick in på en volt å gav skänkel å hon tog galopp rätt så snabbt! Å de som jag blev mest glad/förvånad var att hon höll bra galopp å volten var inte alls asjfosihfdka som de brukar bli! Så jag vart jätteglad :D <3 Skritta en stund å så skulle jag prova utna stigbyglar xD hahahha jaa men de gick faktiskt priima! Jag flög iaf inte av :D xD Sen skulle jag få henne trava utan att hon skulle ta galopp å de tyckte hon va svårt för varje gång jag ka till skänkel så trodde hon de betyde galopp men efter en stund så fick jag henne att trava finfint!
Tog av innspänningarna sen och skritta å trava :) Å när jag red på volt så sökte hon sig även neråt :')<3
Jag gjorde ju även olika övningar i början å de va typ att hon skulle få med bakbenen så gjorde mycket tempoväxlingar. Ha även börjat på fram-/bakdelsväningar (blandar ihop vad som är vad) Å sen lösgörande övningar.
Imorgon blire en barbacka tur :D å hundarna ska få komma med! :) Är så jäkla härligt att fara ut och rida å hundarna får komma med å springa lösa :D
Men nu har jag inget mer å säga..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0