Play me 9.4-2012

Japp, idag red jag alltså Play me! :D
Det var grymt roligt som alltid! Men kan säga att jag känner både i ryggen och lite i magmusklerna att jag har ridit stor häst! det är ju lite skillnad från en "liten" Jalle liksom xD
Play me var riktigt pigg! När vi skulle galoppera hade jag inte ens skänklat än och hon tog ett hopp och sprang och jag tänkte bara "jahapp, när skänklade jag?" haha. Hon är så grymt rolig den hästen! pigg och framåt! Hon vill hela tiden ha mer och mer och mer fart! Direkt när jag hoppar upp på henne slås jag av en tanke, varför rider jag inte varmblod oftare? varför kallar jag mig bara "islandshästmänniska" ? Såklart är jag ju väldigt ovan och har mycket att lära när det gäller stora hästar men det bara känns så rätt i hela kroppen! Jag älskar verkligen det! Kraften och känslan av att ha en häst som kan springa hur långt och hur fort som helst!!
Varje gång Alva frågar om jag vill rida Play me lite så känner jag mig som ett barn på julafton och bara "Jaaaa!" :D hahaha och Play me har ju så sjukt söt personlighet också, hon e liksom lite överallt hela tiden och ser jätte oskyldig ut och i skogen när man rider henne går hon på jätte, jätte fort som att hon kan vägen hur bra som helst och sen blev det plötsligt tvärstopp vid ett nerfallet träd och bara "Jaha, var går vi nudå?!" hahaha xD
Och Alva har verkligen fått henne jätte fin! det såg så himla fint ut när de red i ridhuset!
Haha det var så kul i skogen också när Alva sa något om en travhästryttare(?) på en islandshäst och en islandshästryttare på en travhäst och jag bara "jaa och jag har ju t om med islandshästridbyxor på mig! :O" HAHA, vad blåst jag lät xD
Jag och Play me i...december? :D

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Islandshästridbyxor fungerar finfint inom westernridningen kan jag säga (jag bor i dem!) :) Säg till om du vill prova rida westernhäst någon dag så kanske det kan ordnas "som betalning" för filmandet. ;) Kram/Rebecca.

2012-04-10 @ 22:20:01
Postat av: Carro - Sv

Haha vilken tur! för dom är ju mycket bekvämare, troor jag... det var jätte länge sen jag hade ett par andra... men det kanske har en anledning! haha, JAA! :D taggaaaad! :D

2012-04-16 @ 09:30:23
URL: http://sundshesttjejer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0