Play Me - 9.4.2012

Skritta till Tranvik som tog ca 40 minuter. Sen när jag kom dit så gick Carro och jag till ridhuset :) Först red jag lite dressyr och övade lite sånt. Hade halsförlängaren på henne då jag red i ridhuset. Ibörjan var hon stel och lydde inte alls skänkeln men efter en stund släppte de och då gick de jätte bra! Skritta och trava. Skulle trava utan stigbyglar och jag var berädd på att fara i backen!! Haha :p men de gick faktiskt jättebra!! Höll mig kvar och hon kändes bra och de kändes inte som om jag satt och skumpade som en gummiboll på henne :D Prova även galopp och de gick helt okej :) I vänstervarv så kunna jag få henne ut på fyrkantsspåret och de kändes faktiskt inte som om hon skena iväg heller! :D Sen i höger så måst jag hålla henne på volt för de gick inte alls annars... Men de e bara och öva på de! :) Carro övae lite töltövningar med Jalle :) Efter vi hade gjort de så släppte vi lös hästarna :D Jalle stod först bara och grina typ och Play Me lekte jag runt med :D Bygde upp ett hinder som första kanske var 40 cm typ å de hoppa hon jättebra, sen var de kanske 50-60 cm och de flög hon också över :D sen till slut hoppade hon 65 och de gick även priima :D Sen så satt vi sadlarna på och hoppade till en början bara kanske ett kryss som var på 30 cm och de kändes knapp när hon hoppade :p Hoppade de iaf några gånger från båda varven :) Sen så höjde vi till 60 cm och de kändes bra så länge jag kom ihåg att driva om jag travhoppa eller hålla ihop galoppen lite om jag galoppera annars blev språnget lite fel ^^ Men vissa språng kändes jättebra!! Fick även galopp i högervarv som hon annars brukar ha jättesvårt för! Men de gick faktsikt :D Så var jättestolt över henne!!!<3
Efter de så får vi ut och red en timme :P :D Märkte på Play Me att hon tyckte de var skönt! När vi galoppera så kände jag verkligen att hon var avslappnad och hon var jättelätt i munnen och låg inte alls på som hon har gjort den senaste tiden..
Carro och jag bytte häst sen så jag red Jalle (skriver i ett annat inlägg om han) och Carro red Play Me (hon skriver säkert om henne sen) :)
På vägen hem sen så red jag hem via mig för att se vad som hände :) Och min bror Ted red Play Me :D hahhaha de var tredje gången han red henne ^^ :D Han kanske ska sattsa på ridning istället på fotboll & innebandy? ;)
Bild från idag :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0