Motionspass för mig den här gången

Idag var jag ut och tömkörde Jalle med Manda som red på Birta.
Det gick nog bra det! Men jävlar vad tungt det var när Manda for iväg i snabb trav och Jalle ville rejsa efter när snön gick till vaderna och jag hade 3 lager kläder, ridhalaren och ridskor med yllesockor i...
Jag tappade honom till och med en gång när jag snubblade på mina egna fötter x'D
Men bra gick det men det är sjukt hur andfådd jag blev, ansträngninsastma (inte diagnoserad menmen) + 10 minusgrader + mycket kläder + djup snö haha xD Men Jalle var pigg och glad och det var roligt! I morgon ska vi träna i ridhuset och kanske rida ut en runda efteråt :)
Men det är ju kul när både ryttaren och hästen får motion, iofs vet jag inte hur mycket motion det där var för Jallus men han fick iaf komma ut och röra på benen och det fick minst sagt jag också! ;D
Ha det bäst, du som rider islandshäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0