Oturs/tur veckan i repris

Hallåå!
Idag red jag då en lektion för Liz i ridhuset med Manda och Birta.
Det gick verkligen bra! :D
Liz tyckte att Jalle har förändras jätte mycket sen i somras! Han är mycket mjukare, går mycket mera rätt och har mycket bättre tölt, gissa om det kändes roligt att höra? :D Jag har verkligen försökt jobba på att det ska bli bättre med hans form och sådär och jag själv har märkt resultat men det känns alltid så skönt när någon annan säger det och berömmer ens arbete! Spciellt när det är någon som har så mycket erfarenhet och kan så pass mycket som Liz kan! Hon fick honom även att stå i en fin form lite och att släppa efter i skritt med hjälp av markarbete. Så nu känns det riktigt bra och jag ska ta en lektion för Liz igen så fort hon har tid.
Vi ska också träna på en oval eftersom det skulle vara riktigt roligt att tävla nu när tölten sitter lite bättre! :D
Lektionen avslutades med att jag och Manda körde ett varsitt 4-gång pogram, det var riktigt kul :D det gick kanske inte sådär super bra för mig eftersom det blev lite krångel, men både Jalle och jag var verkligen helnöjda när vi gick tillbaka hem!
Sedan satte jag på honom Backontrackskydden och täcket och han fick stå ocb äta en stund innan jag släppte ut honom i hagen igen.
Efter det var det mockning som stod på schemat ute i det sviiinkalla stallet! Men det var bara att bita i det sura äpplet, hästarna måste ju få komma in rätt tidigt nu när det är så kyligt och dom måste ju ha rent och fint i sina boxar och trotsallt sken ju solen och fåglarna kvittrade så vad var inte mysigare än att vara ute i stallet? :)
Dock blev mockningen lite försvårad eftersom jag hade riktig träningsverk från innebandyn igår! Men riktigt kul var det! :D Att spela innebandy är ju riktigt roligt! Det är verkligen något jag vill fortsätta med! Jag trodde att jag inte hade så hög smärtgräns men när jag kom i omklädningsrummet såg jag att flera av mina föredetta långa naglar hade brytits av och lossnat + att jag blödde på armen och hade flera sår, hur lyckas man? xD Jag gjorde ett mål också *stolt* :D haha.
Sen när jag skulle åka buss hem så stod jag på fel sida av vägen så den for förbi lilla mig...
Så tur att jag har en snäll moster som jag fick åka hem med! :D

I torsdags var jag in till stan och klippte mig, jag tror aldrig jag har varit så nöjd med en klippning alltså! :D
jag rekomenderar hairbyjulia stenhårt! :D
Förut
Nu(det rosa är inte kvar, det gick ur efter en dusch)

Annars har jag haft rikiga otursdagar blandat med riktig tur! Här får ni en lista ;) för att förstå vad jag menar!
Otur:
glömde gymnastikväskan i skolan (tur att man har en riktigt snäll pappa som hämtade den åt mig och förde den till farfar som förde den till gymmet.
När jag skulle köpa fastlagstisdagsbullar och skulle ha 4 stycken med mandelmassa fanns det bara 2 st med sylt kvar. Eller 3 stycken med mandelmassa.
När jag skulle till gymmet var mitt gymkort sönder.
Hela passet gymmade jag med runt 2 i blodsocker vilket resluterade i att det svartnade för ögonen och jag höll på spy.
Jag skulle ha en ny tandborste av just en speciell sort som var slut.
Mathias, min underbara skåpgranne *OBSERVERA IRONIN* installerade timeline på min facebook mot min vilja.
Jag står på fel sida av vägen och missar bussen hem.

Jag har ännu inte lyckas få sommarjobb.

Det positiva denna vecka:
Håret vart mycket bättre än jag vågade hoppas.
Ridlektionen idag gick super!
Relgionsprovet var lätt
Jag kom i väg och gymmade trots alla motgångar
Innebandyn var roligare än jag vågat hoppas (och att spela var jag bättre på än jag trodde, fast jag var väl ingen stjärna sänd från himmelen precis men ändå tyckte jag det gick helt ok på slutet)
Jag fick hem 3 märkesplagg, riktigt billigt!
Min awsomeiga moster, Diana fixade 3 fastlagsbullar med mandelmassa + en med sylt åt mig vilket var mer perfekt än det kunde bli eftersom Manda inte gillar mandelmassa.
Killen på gymmet fixade ett nytt gymkort åt mig.
Jag fick ett nytt minneskort till mobilen (GRATIS!!!) eftersom det andra jag köpt var sönder :D
m.m

Jag vet detta blev ett sviiiinlångt inlägg som skulle ha kunnat delas upp i 10 stycket i stället men detta är inte ens hälften av allt jag gjort denna vecka, (veckan har varit både riktigt full och stressig men rolig!)
Så en STOR eloge till alla som orkade läsa allt (om det finns någon sådan)
Kram!



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Kul att läsa (speciellt biten om oturen...alltså, inte kul att du haft otur, bara att läsa! :) ). inga problem att ta sig igenom heller för den delen! :) Kram på dig!

2012-02-15 @ 22:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0