Alva Göstas

Hejsan!
Nu ska jag försöka göra en vettig fakta-inlägg om mig xD De förra va bara blaj.
Men jag är en blond tjej som blir 14 här i mars! Jag är uppväxt med djur. Häst intresset har jag fått från farfar å pappa som ha hållit på med jordbruks hästar, finnhästar å travare :) Alla andra djur har jag fått från mamma. Vi har tio hästar som allt där av två är mina helt egna! Dom heter Lucretzias Celinda å Play Me (kommer göra fakta om alla hästar). Jag rider å kör även några av dom andra hästarna i stallet också! :)
Annars har jag två hundar Saku å Totti som är Phalené. Totti tränar å tävlar jag agiliy å Saku gör jag inte speciellt med.
Sen har jag fyra kattor, Hugo, Willy, Tovah å Mulle.
Jag har även haft marsvin, kaniner, hamster å fiskar ^^ Men de har jag inte nu längre.
Tycker de räcker med de djur jag har nu!!!
Har även haft en medryttar häst som va en islandshäst, Stjärna hette den :) Hon va en väldigt fin å rida! Men hon hade nå en egen vilja med! ;))
Sen har jag haft tre sköthästar Charlie, Liam å Gola
Charlie va en blandning av russ, halvblod å något till. Han va ganksa tjurig av sig men han va väldigt fin å rida å kul! Kommer nå aldrig glömma första gången jag galoppen med han! xD Men han måsta tyvärr togs han bort för han fick fång! :(
Liam är en väldigt gullig shettis :) Jag lärde han galoppfatting å gå lite i form. Han va väldigt busig av sig när han va de å pigg kunna han också va men när han la till sin lata sida så va han lat! ;)
Gola är en islandshäst, hon var/är väldigt pigg! :) Hon va sjukt rolig att rida. Hon hade jättesvårt för traven när hon kom till åland men jag/ägaren lärde henne snabbt att förstå vad trav var! :)
Sen ha jag ridit en av mina kompisars islandshästar. Blida var ett sto med STOOORA problem med skritt å trav! De gick inte att rida henne i skritt så man måsta leda henne för att hon skulle skritta, hon var alltså en tölt å galopp häst! Men efter att ha ridit henne några gånger så kunna hon nå bara skritta om man verkligen var tydlig med att man villa de! Å traven kom bara plötslig en gång när jag red henne ^^
Sorry för att de blev ett långt inlägg! Men ja.. ni fick veta lite om mig nu ^^
ps. red på Midgårds Islandsstall i 4-5 år ;)
Celinda
Jag å Askö Gate ''Masken''
Totti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0