Carolina Wiklund

Hejsan! Jag antar att de flesta som läser detta redan känner mig men för er som inte gör det kommer det här lite fakta om mig.

Jag är då en blond och glad tjej som är 15 år (född 1996). Jag har vuxit upp med hästar hela mitt liv då min pappa hållit på med trav sen långa tider tillbaka och jag hade min första egna häst när jag bara var 2 år. Hon var en envis men supersöt liten shettlandsponny som hette Flamma, jag och min kusin delade på henne och att rida henne var det roligaste jag visste. Tyvärr blev vi tvungna att ta bort henne bara några år senare då hon fick fång.

Nu har jag däremot en islandshäst som heter Jarl frá Árbakka (som man kan läsa mer om till vänster) han är den som betyder allra mest för mig och vi har gjort nästan allt tillsammans. Min morfar köpte honom åt mig för 6-7 år sedan från Midgårds Islandsstall och jag var världens lyckligaste tjej. Men det är denna kille som tar upp det mesta av min fritid.

Sedan har vi också två varmblod som jag äger 1/3 av.

Hon ena heter Hästars Nike (som man också kan läsa mer om till höger) och hennes avkomma Kosmos Tindra (som också har en egen flik här) Nike väntar nu ett till föl med hingsten Super Photo Kosmos.

Annars går den mesta av min tid till att träna agility med min väldigt speciella taxtik Sönnerönas Xanthe, sägs ”Sante”. Jag har också en liten fluffig kattjej som brukar springa omkring i stallet och det är hon som gör att råttorna håller sig borta och hon heter Molly.

Men förutom att springa efter hunden eller fixa med hästarna så går den mesta av min tid till att umgås med mina vänner och plugga eftersom jag börjar gymnasiet i höst och annat lika kul.

Så nu ska det bli riktigt roligt att driva denna blogg med Alva och jag hoppas att ni gillar den! :D

Hare gött!

Jag och Jalle, Amanda Andersson har fotat.
Fotad av: Jenny Karlsson
Molly<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0