Kommit hem

Hejsan!
Nu är jag precis inkommen från en promenad med min lilla huund :)
Herregud vad vackert det är ute nu när solen går ner iallafall, I'm just saying omg!
haha, jag har alltid tyckt om att vara ute när det är vackert, och ja jag tycker nästan alltid det är vackert ute.
Jag tror många tycker jag är lite wierd som utbrister "Nej stjärnoooor, vad fint!" när det är stjärnklart eller säger "nej shit vad fint det är!" när himmelen har flera färger eller annars när jag kommer till en fin plats. Men det är nog för att ända sen jag var liten har mamma typ hjärntvättat mig (?) haha om man kan säga så med hur fin månen och naturen är! Nåja wellwell, Idag har jag inte gjort något med Jalle vilket var meningen eftersom det ända som händer nu för tiden när jag försöker göra något med honom är att jag blir arg och irriterad och ingenting funkar. För jag vet ju att man aldrig får bli arg på sin häst och speciellt inte på honom. För så fort jag blir irriterad på honom typ stänger han av och lyssnar inte alls. Så jag vet, jag ska inte bli sur, men ibland (spec en gång i månaden...) hehe är det lite svårt att låta bli! Men ja man ska ju aldrig bli arg på hästar, man kan säga åt dem på olika sätt att de gör fel och tillrättvisa dem men man får aldrig bli arg. För hästar gör ju egentligen aldrig fel. Visst de gör kanske mycket fel sett i mänskliga ögon men inte för dem tror jag. Lever hästar ens efter rätt och fel? Jag undrar det..
Nåja ikväll ska jag iaf ta in honom i stallet och ge honom lite mat och borsta och klappa på honom. Han är ju trots allt det viktigaste jag har! <3
+ att jag ska fortsätta läsa i boken jag fick hem idag, Egoboost av Isabella Löwengrip, helt awesome bok som verkligen ger en tankeställare!
Nåja jag bloggar mera sen!
+ en eloge till alla som orkade läsa allt! ;)
Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0