Play Me 26.1.2012

Red Playan idag!! :) Först red jag i skogen men fick lust att rida dressyr sen ^^ Så red till en åker där jag börja med att hon skulle följa min hand å sen började jag använda innerskänkel :) Å höger med skänkel så gick de inte alls! Hona lyssna inte å bara sljgslkj xD men sen efter lite om och men så började hon lyssna å då gick de priima! :) Gjorde lite åttvolter å sen att ha henne gå rakt på rakt spår... hom vill gärna gå lite snett så försker att rättaupp :) Börja trava sen å gick bra åi vänster men lite svårare i höger hade hon men sen släppte de också :) Lät henne skritta på långa tyglar 5-10 min å sen skulle jag prova att galoppera på volt utan att hon skulle skena iväg :p Började med höger varv och de gick väl som de gick xD Hon hade inte bakbenen med sig alls så de blev lite konstigt... Så jag tog vänster varv och de gick super duper! :)) Kunna minska å förstora volten och öka å samla galoppen :) Hon tog även galoppfatting snabbt UTAN att de blev SKEN trav xD Sen tog jag höger igen å då va bakbenen med och då kunna jag minska å förstora volten och öka å samla galoppen lika bra som i vänster! Hon tog även galoppfattingen skit bra igen! :) Trava å skritta ner henne ordentligt å så fick hon skritta hem på långa tyglar 10-15 min :)
Jag var riktgt nöjd med henne idag! Å e var ett bra tag sen jag red dressyr på henne med! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0