Jag har inte uppdaterat för att...

jag har legat inlagd på sjukhus...
(för alla som missat det)
Jag åkte in dit torsdagkväll när jag inte kunde varken stå upp eller sitta upp och inte hade ätit mer än en sked fil på 2 dagar. Mina läppar var heelt kritvita pga att jag var så uttorkad och jag var riktigt andfådd fast jag bara låg ner. När jag kom till akuten hade jag 120 i puls och de tog en massa olika prover. Bla ett i kroppspulsådern i handleden. Då sa de något i stil med " vi vet inte riktigt var blodådran är före vi sticker så vi kanske måste söka med nålen sen" det lät ju minst sagt trevligt...
Sen fick jag dropp med massor av vatten och en del socker och salt m.m
Under natten blev jag väckt varannan timme och klockan 1 skulle de ta ett blodprov i armen men det lyckades först inte och det gjorde riktigt ont så det tog ända till klockan 2.
Så det blev typ ingen sömn alls den natten..
På fredagen kom Manda och Tobbe och hälsade på mig också, det var riktigt roligt att prata med dem! :))
Nu en dusch, en hel del mat och lite filmtittande senare mår jag mycket, mycket bättre!
En sköterska som jag känner från förut (som heter Johanna förövrigt) skulle kanske köpa häst också, så det blev en hel del hästprat :D
Jalle däremot har stått en rätt lång tid nu eftersom jag varit sjuk men så fort jag är frisk ska jag ut med honom!
Ha det bra och håll er friska nu! :)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Usch ja, ett sånt där "gastest" från artären i handleden har jag också tagit en gång, de hittade inte rätt så de grötade runt ett tsg, kändes som om de sågade av min arm med morakniv. Sedan var hela underarmen blå och armen bortdomnad i flera timmar. Hoppas det gick bättre för dig.



Kul att du mår bättre. :) Kram

2012-03-04 @ 10:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0