Once a lifetime

Hallåå! :)
Nu är våren verkligen påväg! Herregud vad underbart det kändes att t om behöva ta av jackan idag när jag var ute på promenad med Xanthie! :D
Idag har jag varit riktigt i gång och varit både på en långpromenad med Xanthe och på en kort skogsrunda med Jallus i repgrimman och ledrepet.
Jag hade bestämt att han antingen skulle få vila eller komma med ut på en promenad i skogen idag eftersom han har gått hela helgen och vi ska träna ett pass i ridhuset i morgon :) hoppas det fortsätter gå framåt!
En annan sak jag har tänkt mycket på är om man verkligen bara har en häst i livet som betyder allt för än.
Mamma pratade med en jägare i samband med en utställning hon håller på med och han sade att han har hört att man bara har en hund i livet som verkligen betyder mest. Han hade en gammal hund som han sade att var den hade prioriterade över alla andra hundar (han hade alltså flera stycken) och oavsett hur fina och duktiga hundar han än  har kommer det aldrig finnas någon som slår den för honom.
Så känner jag lite med Jalle också. Han är inte bara min bästavän, men träningskompis och den som lärt mig det mesta jag kan inom hästar, han är så mycket mera. Han är en del av mitt liv, en del av mig. Det känns faktiskt som att jag hör till honom och han hör till mig. Jag skulle aldrig kunna göra mig av med honom (varken sälja eller såklart inte avliva) oavsett vad som händer. Jag är redan rädd för den dagen jag kommer måsta ta ett sånt beslut för det skulle jag aldrig klara av. Men någon dag kommer det tyvärr. Det jag hoppas allra mest är att jag hittar honom fridfullt liggande någonstans i sin hage när han är riktigt gammalt och har dött i ro och allt sånt, för annars vet jag inte vad jag gör. Men när man älskar någon så mycket som jag älskar honom skulle man förstås aldrig låta den lida heller. Jag skulle aldrig kunna se honom lida, såklart.
Men nåja väl snackat om det xD
Det som gör honom så speciell för mig är främst det att han har mycket egen vilja men är ändå aldrig helt omöjlig. Han och jag har också lärt oss så mycket tillsammans, mest jag av honom då men han har nog lärt sig en hel del av mig också.
Jag tillbringar varenda en dag med honom och han är min prioritet nummer 1 och kommer alltid att vara, mer eller mindre.
Men nu ska jag sluta babbla och göra något vettigt istället, mycket cred till er som orkade läsa allt!
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0