Pigga ponnyn

Hejsan!
Dålig uppdatering av mig här nu...i know...
Men någon tryckte på snabbspolningsknappen och nu spelas mitt liv upp fort som tusan och det känns som jag hela tiden är ett steg efter, annorlunda känsla!
Iaf idag tog jag ut ponnyn och jobbade lite med honom i ridhuset.
Det gick riktigt bra! Jag började med att han skulle lyssna på bara sätet och söka sig ner i en bättre form.
Sen övade jag vidare med volter och olika flyttningar, rutmönster m.m
Till slut körde jag igenom ett 4gångspogram i båda varven och i galoppen vågade han sig på ett och annat bocksprång, den busiga ponnyn!
Sen for vi ut på en grusväg för att han skulle få springa lite, springa lite var tanken ja...
Han bockade rejält och sen lade han iväg men riktigt stora språng och det var synd att inte vägen var längre för då skulle jag ha kunnat släppa på tyglarna och han hade fått släppa ut ordentligt!
Efter ridpasset hade han fortfarande mycket energi kvar men han hade iaf fått jobba en del syntes det så då gick vi båda hem glada och nöjda och åt middag :)
I morgon skulle jag egentligen ha varit på innebandyträning (vilket jag missat 2 ggr nu)
men struntar i det eftersom jag fortfarande känner mig lite krasslig och lovade Manda att hänga med till stan + att jag har en hel del ärenden att uträtta :)

Så jag bloggar mera senare! :)
ciaao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0